آموزش و مقاله

دوربین مداربسته آنالوگ چیست چه مزایا و معایبی دارد؟

دوربین مدار بسته آنالوگ چیست چه مزایا و معایبی دارد؟

در جواب به این سوال دوربین مدار بسته آنالوگ چیست؟ میتوان گفت که به دوربین ­های مداربسته ­ای گفته می شود که سیگنال­ های ویدئویی را به جای سیگنال­ های دیجیتال 0 و 1، به شکل امواج آنالوگ ارسال می کند. تمامی انواع دوربین مداربسته قدیمی از این روش برای ارسال داده ­ها استفاده می کردند. امروزه برخی از دوربین­ های IP نیز دارای پورت خروجی آنالوگ هستند تا بتوان از تجهیزات نظارت تصویری قدیمی استفاده کرد.با ما در این مقاله همراه باشید تا مشخصات دوربین مدار بسته آنالوگ را بررسی کرده و با مزایا و معایب آن ها آشنا شویم.

دوربین مدار بسته آنالوگ چیست

در ادامه جواب سوال دوربین مدار بسته آنالوگ چیست؟دوربین مدار بسته آنالوگ یکی از قدیمی‌ترین سیستم‌های امنیتی به شمار می‌رود.این نوع از دوربین‌های مدار بسته نسبت به دوربین‌های دیجیتال امروزی از کیفیت پایین‌تری برخوردار است اما به دلیل قیمت پایین‌تری که نسبت به دوربین‌های دیجیتال دارد بازهم طرفدارانی دارد.دوربین مدار بسته آنالوگ تصاویر را به صورت سیگنال‌های آنالوگ ضبط کرده و به یک دستگاه ضبط کننده دیجیتال منتقل میکند ، سپس  دستگاه ضبط کننده دیجیتال تصاویر ضبط شده را به صورت سیگنال‌های دیجیتال تبدیل کرده و بر روی مانیتور نمایش می‌دهد.رزولیشن را در دوربین‌های مدار بسته آنالوگ تی وی لاین می‌گویند.هرچه عدد مربوط به تی وی لاین بالاتر باشد یعنی رزولیشن آن دوربین مدار بسته بهتر است. جهت مشاهده فیلم، دستگاه دی وی آر آنالوگ لازم است که به یک مانیتور متصل باشد. همچنین این دستگاه می تواند به یک دوتر وصل باشد تا از طریق یک شبکه داخلی برای دسترسی از راه دور پخش شود.

برای اینکه مفهوم جواب سوال دوربین مدار بسته آنالوگ چیست، کامل شود بهتر است که موارد استفاده از این دوربین نیز ذکر شود.برای تعمیر دوربین مدار بسته خود می توانید به فروشگاه چشمان بیدار آریا مراجعه نمایید.کارشناسان ما در اینفینیتی آماده ارائه بهترین خدمات هستند.

دوربین مدار بسته آنالوگ چیست؟

هر آنچه درباره ی دوربین های آنالوگ باید بدانیم

موارد استفاده از دوربین آنالوگ

خرید دوربین از فروشگاه دوربین مدار بسته و استفاده از این دوربین برای ایجاد سیستم­ های نظارت تصویری کوچک راه حل مناسبی است. به طور مثال برای سیستم ­های امنیتی منزل، فروشگاه­ های خرده فروشی، مشاغل متوسط و کوچک استفاده از این دوربین ­ها سبب صرفه­ جویی در هزینه ­ها نیز می شود. که بیشتر برای کاربر نهایی در اولویت است. بدیهی است که یک سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه یا IP، تصویری با وضوح خیلی بالاتر و با جزئیات بهتر را در مقایسه با یک سیستم آنالوگ ارائه می دهد.

هم اکنون در سراسر کشور از دوربین مداربسته آنالوگ استفاده می کنند و بسیاری جهت ارتقاء به دوربین مدار بسته IP نیز ممکن است که تصمیم داشته باشند، اما هنوز هم “دوربین­ های مداربسته آنالوگ” برای بسیاری از مشاغل بیشترین مزیت را دارد. دوربین ­های آنالوگ همچنین می توانند در روش­ های جدید به صورت ترکیبی استفاده شوند. تمامی این توضیحات می توانند پاسخی برای سوال دوربین مدار بسته آنالوگ چیست باشند.

در یک سیستم مداربسته هیبریدی میتوان از هر دو دوربین مداربسته آنالوگ و IP همزمان استفاده کرد. همچنین استفاده از دستگاه ویدئو انکدر سبب می شود  بدون نیاز به سرمایه گذاری و خرید دوربین­ های تازه، به راحتی خروجی دوربین ­های آنالوگ را به سیگنال دیجیتالی تبدیل کنید. با این کار در واقع دوربین های آنالوگ را به دوربین­ های IP تبدیل می کنید. این کار را می توان با دستگاه مبدل دوربین آنالوگ به IP نیز انجام داد. این نیز قابل ذکر  است که مناسب است که دوربین­ های آنالوگ نیز توسط نصاب دوربین مدار بسته نصب شود تا در زمان اجرا با مشکل روبرو نشود.

انواع دوربین مدار بسته آنالوگ

شما برای خرید و نصب دوربین مدار بسته آنالوگ انتخاب ­های بسیاری دارید، چرا که طیف وسیعی از انواع دوربین مداربسته آنالوگ و اطلاعات زیادی در رابطه با آنها برای انتخاب بهترین گزینه وجود دارد، که در ادامه به آنها اشاره می کنیم. تا جواب سوال “دوربین مدار بسته آنالوگ چیست” را کاملا واضح کنیم.

 

دوربین مدار بسته آنالوگ چیست

دوربین مدار بسته آنالوگ چیست

دوربین مدار بسته دام

این نوع از دوربین‌های مدار بسته آنالوگ دارای شکل گنبدی می‌باشد و ظاهری زیبا بعد از نصب دارند، نصب دوربین‌های دام آنالوگ معمولا بر روی سقف و کنج‌های دیوار صورت می‌گیرد و نصبی آسان دارد.

برخی از گونه‌های این نوع از دوربین مدار بسته دارای محافظ جداگانه ای می‌باشد که دوربین را از رطوبت و ضربه محفوظ نگه میدارد.

دوربین مدار بسته اسپیددام

دوربین‌های مدار بسته اسپیددام از نظر شکل ظاهری به همان دوربین‌های دام شباهت دارند. این نوع از دوربین‌های آنالوگ به دوربین‌های چرخشی نیز معروف هستند و قابلیت زوم چند برابر بر روی سوژه را دارند ، از این نوع از دوربین‌های آنالوگ میتوان در مساحت‌های بالا نیز استفاده کرد و سرعت زوم در آنها چند برابر دوربین‌های دام می‌باشد.

دوربین آنالوگ معمولی

وضوح دوربین مدار بسته آنالوگ سنتی می تواند به 960 در 480 پیکسل برسد هنگامی که شما یک تصویر 960 در 480 را بر روی یک مانیتور استاندارد با رزولوشن 1920 در 1080 مشاهده می کنید. تصویر باید کشیده شود تا متناسب با صفحه باشد که سبب تار شدن تصویر می شود.

در دوربین‌های مدار بسته آنالوگ معمولی کیفیت تصویر 960*480 پیکسل است و وقتی که این تصویر بر روی مانیتور نمایش داده می‌شود کوچک است در نتیجه برای داشتن تصویری کامل باید تصویر را بکشیم که در این صورت کیفیت تصویر پایین می آید و تصویری تار در اختیار ما قرار می‌گیرد.

دوربین آنالوگ با کیفیت بالا HD

دوربین ­های آنالوگ HD دوربینی است که می تواند با استفاده از کابل­ های کواکسیال، خروجی فیلم با وضوح بالا تا رزولوشن هشت مگاپیکسل(3264 در 2448) را ارئه دهند. در این حالت برای مشاهده در مانیتور احتیاجی به کشش تصویر نمی باشد. این دوربین­ ها با سیستم­ های سنتی آنالوگ با وضوح پایین سازگار نیستند. چرا که از نوع مختلفی از فشرده سازی فیلم جهت انتقال سیگنال ویدئو استفاده می کنند.

تاریخچه دوربین مدار بسته آنالوگ

دوربین‌های مدار بسته آنالوگ جزء اولین سیستم‌های امنیتی به شمار میرود که قدمت بسیار بالایی دارد. در گذشته  برای نظارت و امنیت بیشتر تنها راه استفاده از دوربین‌های آنالوگ بود.

زندان هالووی در سال 1913 جزء اولین مکان‌هایی بود که از سیستم‌های امنیتی آنالوگ استفاده کرد. در آن زمان کمتر زندانی مجهز به نصب دوربین مدار بسته بود و زندان هالووی برای داشتن امنیت و نظارت بیشتر از سیستم دوربین مدار بسته آنالوگ استفاده کرد.

در سال 1942 نیز برای نظارت بر فرآیند پرتاب موشک توسط آلمان‌ها دوربین مدار بسته آنالوگ مورد استفاده قرار گرفت.

 

وکتور نصب دوربین مداربسته

وکتور نصب دوربین مداربسته

قیمت دوربین مداربسته آنالوگ

قیمت دوربین مدار بسته آنالوگ بسیار ارزان هستند ولی با توجه به تعداد کم در بازار ایران برای خرید دوربین مداربسته آنالوگ خیلی باید پرس و جو کرد تا فروشنده واقعی دوربین آنالوگ را در ایران پیدا کنید.

در آذر سال 1402، قیمت دوربین آنالوگ با بدنه پلاستیک حدود 280هزار تومان هست و برای بدنه فلز حدود 300 هزار تومان هست، در صورتی که قصد خرید دوربین مداربسته آنالوگ را دارید با شماره 02166762449 تماس بگیرید تا بهترین قیمت دوربین مداربسته آنالوگ را به شما بدهیم.

کاربرد دوربین مدار بسته انالوگ

با توجه به ضعف‌هایی که در دوربین مدار بسته آنالوگ نسبت به دوربین مدار بسته دیجیتال وجود دارد بازهم کاربرد‌هایی دارد. یکی از دلایل پرطرفدار بودن دوربین‌های آنالوگ نصب آسان و نخواستن علم شبکه‌ای می‌باشد. همچنین در محیط‌های کوچکی که تمام اعضای آن محیط را می‌شناسید و تنها برای یک نظارت کلی سیستم امنیتی را نصب می‌کنید دوربین‌های مدار بسته آنالوگ یک گزینه مناسب است. در آسانسورها و مکان هایی که نمیخواهید هزینه زیادی را صرف نصب دوربین مدار بسته کنید این نوع از دوربین‌های مدار بسته پیشنهاد می‌شود.

 

مزایا و معایب دوربین آنالوگ

برای دانستن اینکه دوربین­ های مداربسته آنالوگ چیست، لازم است که در رابطه با مزایا و معایب آن نیز اطلاعاتی را داشته باشیم تا در زمان خرید دوربین از فروشگاه دوربین مدار بسته بتوانید بهترین دوربین را انتخاب کنید. اما از جمله مزایای دوربین مداربسته آنالوگ می توان به این موارد اشاره کرد:

  • دوربین­ های آنالوگ به نسبت به دوربین ­های مداربسته دیجیتال از قیمت کمتری برخوردارند. و می توان گفت که به طور کلی مقرون به صرفه ­ترند.
  • یکی دیگر از مزایای دوربین­ های آنالوگ می توان به انعطاف­ پذیری بیشتر این دوربین­ ها در زمان طراحی اشاره کرد. و می توان از مدل­ های متفاوت در طراحی سیستم­های امنیتی استفاده کرد.
  • دوربین­ های آنالوگ تنوع بیشتری دارند. از این رو که این دوربین ­ها نسبت به دوربین­ های تحت شبکه مدت زمان طولانی­ تری است که به وجود آمدند، به همین دلیل سبک ­ها و مدل ­های بیشتری از آنها در بازار موجود است.

دیگر مزایای دوربین مدار بسته آنالوگ

1-فضای ذخیره سازی کم : دوربین‌های مدار بسته آنالوگ نسبت به دوربین‌های دیجیتال برای ذخیره سازی تصاویر ضبط شده فضای کمتری را اشغال می‌کنند.

2-هزینه مناسب و کم :  قیمت این نوع از دوربین‌های مدار بسته به دلیل ابتدایی بودن نسبت به سایر دوربین‌ها بسیار کمتر است.

3-نصب آسان : نصب دوربین‌های آنالوگ به راحتی و بدون داشتن علم شبکه امکان پذیر است ، به همین دلیل هزینه نصب در این نوع از دوربین‌های مدار بسته بسیار کمتر از سایر دوربین‌ها می‌باشد.

4-پهنای باند کم : دوربین آنالوگ برای ارسال داده‌ها نیاز به پهنای باند کمی دارد و این جزء یکی از ویژگی‌های این سیستم امنیتی به شمار میرود.

5-مشاهده و کنترل از راه دور : مشاهده و کنترل فضای نصب دوربین از راه دور یکی از ویژگی‌های خوب دوربین‌های مدار بسته است که دوربین آنالوگ از این موضوع مستثنی نیست.

6- این مدل از دوربین های مداربسته قابلیت این را دارند که به صورت مستقیم به تلویزیون وصل شوند، این مزیت در برخی از پروژه های حفاظتی بسیار حائز اهمیت می باشد

معایب سیستم مدار بسته آنالوگ

1-امنیت کم : دوربین‌های مدار بسته آنالوگ قابلیت رمز گذاری ندارند از این رو هکرها به راحتی می‌توانند دوربین را هک کنند و اطلاعات ذخیره شده داخل آن را حذف کنند و یا تغییر دهند.

2-کابل کشی زیاد : در این نوع از دوربین‌های مدار بسته به دلیل اینکه صدا و تصویر از طریق یک کابل ارسال نمی‌شوند نیاز به کابل کشی بیشتری نسبت به دوربین‌های آی پی می‌باشد.

3-عدم زوم : در اغلب دوربین‌های مدار بسته آنالوگ امکان زوم کردن زیادی وجود ندارد.

4-کیفیت پایین : دوربین‌های مدار بسته آنالوگ نسبت به دوربین‌های دیجیتال دارای کیفیت تصویر پایین تر و تار تر می‌باشد.

اجزاء تشکیل دهنده سیستم دوربین مدار بسته آنالوگ چیست؟

  • دوربین مدار بسته آنالوگ
  • DVR
  • هارد دیسک
  • منبع تغذیه
  • کابل صدا
  • کابل تصویر
  • فیش‌ها و اتصالات مورد نیاز

 

روش نصب دوربین مدار بسته آنالوگ

با توجه به اینکه دوربین مدار بسته آنالوگ توانایی پوشش دادن زیادی از محیط را ندارد بنابراین صلی ترین نکته، انتخاب محل مورد نظر برای نصب دوربین است تا بتوان تمام نقاط مد نظر را مورد پوشش قرار داد.

از دیگر نکاتی که باید قبل نصب به آن دقت کرد این است که نیاز به کابل کشی زیادی در محل نصب نباشد، چرا که هرچه مقدر کابل در حین نصب بیشتر باشد کیفیت تصویر پایین‌تر می آید.

با توجه به این نکته که در پیشتر گفته شد نصب دوربین مدار بسته آنالوگ راحت است اما باز هم برای داشتن نصبی اصولی و با کیفیتی بالا، بهتر است نصب دوربین خود را به مهندسینی مجرب و حرفه ای واگذار کنید. شرکت چشمان بیدار آریا با داشتن نصابین با سابقه و کاربلد برای کمک به شما دوستان در هر زمینه از نصب دوربین مدار بسته آماده است.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

WhatsApp
Telegram
LinkedIn
Twitter
Facebook
ایمان قنبری
منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
اولین navigation menu here خود را ایجاد کنید
سبد خرید
Facebook Twitter Instagram YouTube Pinterest linkedin WhatsApp WhatsApp
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
0 محصول سبد خرید